Assertiviteit

Vanmorgen 10u had ik een afspraak bij de bandencentrale voor de bandenwissel. Door het warme weer de afgelopen weken was dat er nog niet van gekomen maar nu het winter wordt moeten dus de winterbanden erop. Ik had netjes online de afspraak gemaakt vorige week en het bevestigingsmailtje afgedrukt en meegenomen. Kom ik bij de bandencentrale aan en wat zie ik? Een rij … niet te overzien! Daar ga ik dus niet achter staan want ik heb wel een afspraak en op de mail staat er “als u 10 minuten te laat bent vervalt uw afspraak”. Dus ik zet me opzij en wacht af. Komt er een man naar me toe (ook gewoon een klant) die me zegt “het zal nog wat duren zenne madam, heel die rij is nog voor u”. Ik antwoord hem “dat zal niet waar zijn, ik heb om 10u een afspraak”. Ik zie hem naar de receptionist gaan en met grote gebaren teken doen naar mij en mijn wagen. Terwijl zwaai ik naar de receptionist met mijn bevestigingsmail. Die komt naar me toegelopen en ik zeg hem “ik had een afspraak om 10u en als ik 10 min. te laat ben vervalt mijn afspraak. Ik hoop dat dat geen eenrichtingsverkeer is.” “Nee hoor”, antwoordt hij terwijl hij een naar voren schuifelende auto tegenhoudt en tegen mij zegt “voegt u hier maar in”. Ik heb maar niet meer achterom gekeken maar ik kan me zo voorstellen dat er nogal wat chauffeurs niet goed gezind waren. Tja, moeten ze ook maar een afspraak maken. Ik stond in ieder geval op minder dan een uur terug buiten!

Auteur: MyriamC

vrouw / moeder / oma / levensgenieter / wereldreiziger / #foreveronvacation Mijn motto: YOLO!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.