Travel tag 15 #reisweetjes

#1

Ik was negen toen we voor het eerst op vakantie gingen met ons gezin: een week naar zee in een vakantieverblijf van de ‘ziekenkas’ (of was het Vakantiegenoegens?) … met ons vijven in de zoveelste-hands blauwe Hillman van mijn vader. De jaren nadien brachten we de gezinsvakanties door in de Ardennen of in de bergen, hetzij met de CM met de slaaptrein naar Zwitserland of met Sint-Paulusreizen naar Oostenrijk.
Wij vonden dat oersaai. Wij, kinderen, waren veel liever eens een keer naar een zuiderse strandbestemming gegaan. Het heeft dan ook jaren geduurd eer ik, na ons huwelijk, nog eens naar de bergen wou in de zomer.

#2

Inmiddels heb ik 32 landen/soevereine staten bezocht, te weten: België, Costa Rica, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Griekenland, Guadeloupe, Israël, Italië, Jordanië, Kaapverdië, Kenia, Liechtenstein, Luxemburg, Madeira, Malediven, Monaco, Nederland, Oman, Oostenrijk, Portugal, Senegal, Spanje (vasteland, 2 Balearen eilanden, 5 Canarische Eilanden), Sri Lanka, Tunesië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Zuid-Afrika, Zwitserland.
Als je dat op een wereldkaart bekijkt stelt het totaal niks voor: ik heb hiermee 4.61% van de wereld bezocht, zegt My Travel Map.

#3

Mijn eerste vliegreis was in 1976, op huwelijksreis naar Mallorca. Toen is misschien wel mijn liefde voor reizen ontstaan want sindsdien hebben we geen enkel jaar overgeslagen. Soms één reis, maar meestal meerdere per jaar. Vooral sinds we met pensioen zijn, is het hek helemaal van de dam. We genieten ervan zo lang we kunnen. YOLO is niet voor niks mijn levensmotto.

Honeymoon

#4

Voor onze eerste reis buiten Europa moet ik al erg diep in mijn grijze massa graven. Ik ben er vrijwel zeker van dat het een cruise op de Nijl was, eind jaren ’80 of begin jaren ’90. Zo’n drijvend hotel was een hele fijne manier om te reizen. Het was een klein schip (dertig kajuiten, dus een man/vrouw of zestig aan boord), overdag voeren we een eind en deden we uitstappen naar alle bezienswaardigheden aan de oevers van de Nijl. We hebben toen heel veel gezien zonder te moeten veranderen van hotel en zonder uit onze koffer te moeten leven.

#5

In april 1994 vlogen we naar Eilat in Israël. Dat zal ik nooit vergeten want toen was ik een dik jaar gestopt met roken en dat reisje was mijn beloning. Trouw stopte ik iedere dag een briefje van 100 frank in mijn spaarpot (ja, ik rookte heel veel destijds) en zo had ik na een goed jaar genoeg gespaard voor een reisje voor ons beiden.

#6

Naar Israël vliegen was een avontuur op zich. In Zaventem was er een speciale check-in voor ‘risico vluchten’. De controle was enorm. Bijna zo streng als wat we sinds 9/11 kennen. We moesten ook een speciale vragenlijst invullen met de reden van ons bezoek, of we daar mensen kenden en weet ik wat nog allemaal. De veiligheidsmaatregelen voor de terugvlucht waren zo mogelijk nog strenger. Onze koffers werden volledig uitgeladen, er werden ons de vreemdste vragen gesteld: wat we gedaan hadden, wie we gezien hadden, wie onze koffers ingepakt had, enz. Logisch natuurlijk want het was midden in de periode van bomaanslagen door Hamas.
Tijdens deze vakantie hadden we gepland om een excursie te doen naar Jeruzalem. Door de bomaanslagen was dit helaas niet mogelijk en mochten we Eilat niet uit. Maar ook daar was strenge controle. Aan ieder shopping center en aan elk verkeerslicht werden handtassen / boodschappentassen gecontroleerd. Het was overigens geen straf om in Eilat te moeten blijven. Het was een aangename badstad, je kon er super lekker eten en mijn man heeft daar de diepzeeduiken-microbe opgedaan.

Eilat

#7

De eerste keer dat we zonder kind op reis gingen was onze zoon een jaar. Mijn ouders waren dolgelukkig dat ze hem een kleine week mochten vertroetelen en wij waren dolgelukkig om eens een kleine week de zorg voor een huilbaby aan hen te mogen overdragen. Die korte vakantie brachten we door op langlaufski’s in het Zwarte Woud. Nadien zijn we wel iedere winter een week onder ons twee op vakantie gegaan (naar de zon). Wij hadden dat echt nodig en vonden onszelf absoluut geen ontaarde ouders, wat een ander er ook van dacht (en commentaar hebben we gehad!).

#8

Ik ben een planner. Wij zijn nog nooit zo maar in de auto gestapt en ‘onze neus’ gevolgd. Ik kan mij dat ook gewoon niet voorstellen. Iedere reis – een enkele very last minute niet te na gesproken – wordt minutieus gepland en vrijwel alles wordt op voorhand geboekt, zeker logies. Vroeger deed het reisbureau dat, sinds de komst van internet doe ik het zelf. Of ik maak – voor rondreizen ‘in den vreemden’ – een draft en laat die finetunen door een reisagent. Waarna ik de reisagent uiteraard ook de klandizie en zijn percentje gun.

#9

Een vakantie – of liever de leuke gevolgen ervan – die ik niet licht zal vergeten is een winterzonvakantie in Sharm El Sheikh, Egypte. We hadden een hotel geboekt van de (Belgische) Three Corners groep dat nog niet zo lang open was. Er mankeerde nog wel het een en ander aan maar bovenal waren er ontzettend veel zieke mensen door gebrekkige hygiëne. Waaronder ik. Ik sprak er ter plaatse de Vlaamse manager op aan en liet hem duidelijk mijn ongenoegen merken over het feit dat hij een hotel verkocht dat 1) nog niet af was en 2) hygiënisch veel te wensen over liet. Dat is hem blijkbaar bijgebleven want eens we terug thuis waren kreeg ik een mail van hem waarin hij ons aanbood om GRATIS een week in een van hun andere hotels te verblijven op een datum naar keuze. Zoiets laten wij ons natuurlijk geen twee keer zeggen. Die gratis vakantie, in El Gouna, was trouwens een voltreffer!

#10

Ik voel me onrustig als ik geen reis(je) in het vooruitzicht heb. En liefst meer dan één. Ik ben eigenlijk altijd wel iets aan het plannen. Het hoeft niet altijd concreet te zijn (liefst wel natuurlijk 😉) maar het plannen en uitzoeken is voor mij al bijna zo plezant als de reis op zich.

#11

Ik hou van de sfeer op luchthavens. Mensen die komen en mensen die gaan. Ik hou niet van drukte, maar de drukte op een luchthaven voelt anders, spannender. Ik vind het dan ook niet erg om twee uren op voorhand aanwezig te zijn en de mensenstroom gade te slaan, met een hapje en een drankje dabei.

#12

Ik ben geen fan van nachtvluchten want ik slaap niet op een vliegtuig. Ik kan je verzekeren dat een vlucht van 12 uren dan geen pretje is. Het lijkt wel of er nooit een einde aan komt. Maar een mens moet er iets voor over hebben, nietwaar?!
Ik ben evenmin fan van lange autoreizen. Verder dan Noord-Spanje / Toscane zijn wij nog niet geweest met de auto. En zo’n lange ritten worden ook nooit in één dag afgelegd. Na een kilometer of zes-, zevenhonderd hebben wij het wel gehad.

#13

De reis die op mij de meeste indruk heeft gemaakt dateert van 1996, een safari + strandverblijf in Kenia voor onze twintigste huwelijksverjaardag. Het was onze eerste kennismaking met een derdewereldland. Ik herinner mij nog als de dag van gisteren onze aankomst op de luchthaven van Mombasa. Het eerste wat in het oog sprong waren de kreupele mensen die stonden te bedelen aan de uitgang. Schrijnend, en tijdens de reis zouden we nog veel meer armoede zien.
Maar Kenia is ook een overweldigend mooi land. De diversiteit aan landschappen, de enorme hoeveelheid wild dat we gezien hebben, de prachtige stranden, de mooie mensen, …
Deze reis blijft trouwens tot op de dag van vandaag onze mooiste reis aller tijden. We hebben ondertussen al veel andere landen bezocht, maar niets kan tippen aan de mooie safari in Kenia.

Masai

#14

Ik hou van rondreizen en van combi-reizen. ‘Combi’ als in stad + land / bergen + zee, enz. Vroeger kon ik gemakkelijk een hele vakantie op één plek doorbrengen, en meestal was dat aan het strand of aan de rand van een zwembad. De laatste jaren wil ik vooral veel zien en beleven tijdens de vakantie. Rusten kan ik thuis ook.
Het liefst reis ik alleen met mijn man, zelfs nog na bijna 44 jaar huwelijk. 😉 Een groepsreis heeft ook zijn voordelen, maar wij doen nogal graag ons goesting en vooral ik vind het enorm frustrerend dat je (zoals tijdens de groepsreis in Costa Rica bijvoorbeeld) door zoveel pittoreske dorpjes komt en niet even kan stoppen om eens rond te wandelen en een praatje te maken met de lokale bevolking.

#15

De reis die mij persoonlijk het meest teleurgesteld heeft is de combi Sri Lanka/Malediven ter gelegenheid van onze 25ste huwelijksverjaardag. De rondreis in Sri Lanka was heel interessant en daar was ook helemaal niets op aan te merken. Maar toen we op Colombo airport zaten te wachten voor onze vlucht naar Malé kregen we te horen dat het resort dat we geboekt hadden op de Malediven overboekt was. We zouden een upgrade krijgen naar een luxer resort-eiland maar laat dat nu net het resort zijn dat op mijn ‘no go’ lijstje stond. Communicatie was toen nog niet zo eenvoudig als nu en er was weinig te beginnen tegen het alternatief dat de reisorganisator ons aanbood.
Wat aangeprezen wordt als het Paradijs Op Aarde was voor mij de Absolute Verveling. OK, het was een mooi luxe eilandresort, we hadden een prachtige water bungalow (het klotsen van het water onder en tegen de bungalow heeft me wel mijn nachtrust gekost, maar goed), het eten was er super lekker maar er was daar dus totaal NIKS te doen, zeker als je geen waterrat bent zoals ik. Een wandelingetje? Op een goed kwartier was je rond het eiland. En je kon daar niet weg. Ik had daar echt een claustrofobisch gevoel. Bovendien was het er ook nog eens broeierig heet. Niet om buiten te komen! Ik heb mij daar een week stierlijk verveeld terwijl manlief zich amuseerde met snorkelen en duiken. De hitte en de hoge luchtvochtigheid zouden op het andere eiland niet anders geweest zijn, maar dat was een veel groter eiland met meerdere hotels en voldoende ontspanningsmogelijkheden. Het Paradijs Op Aarde? Niet voor mij in ieder geval.

Auteur: MyriamC

vrouw / moeder / oma / levensgenieter / wereldreiziger / #foreveronvacation Mijn motto: YOLO!

50 gedachten over “Travel tag 15 #reisweetjes”

  1. Héééééél mooi logje, dit. Hou jij van de sfeer op luchthavens, dan zet ik mij eens op het gemak met een kop koffie en een koekje om zo’n meesterlijk overzicht te lezen.
    Meer nog, het geeft mij zin om er ook zo eentje te maken.
    We hebben ongeveer dezelfde mening over reizen, heel tof om dit bevestigd te zien.

    Geliked door 1 persoon

  2. Wat een fikse toer heb jij al achter de rug! Het laat voor jou levendige herinneringen achter en voor ons mooie indrukken. “Every perfect traveler always creates the country where he travels”, dat zei Kazantzakis ook al.

    Geliked door 1 persoon

    1. Als je ziet wat dat slechts betekent … peanuts. En mijn tijd om te kunnen reizen vermindert jaar na jaar. Ik ben daarom wel blij dat we ook gereisd hebben toen we (relatief) jong waren.

      Geliked door 1 persoon

  3. Wauw wat hebben jullie al veel gezien zeg! Heel boeiend om te lezen. Ook prachtige foto van jullie als jong stel. Geniet verder van de mooie herinneringen en vooral van de reizen die nog in het verschiet liggen.
    Zelf ben ik niet zo’n reiziger. Verder dan Europa kwam ik nog niet. De Benelux, Frankrijk, Spanje, Griekenland, Italië, Hongarije, Duitsland, Engeland, Ierland… Ik denk dat ik het ongeveer heb. Vliegen vind ik vreselijk. Lange autoritten ook. Maar goed, dat moet dan maar.
    Ook mijn katten (geloof het of niet) en mijn werkzaamheden binden mij aan huis. Die zal ik in 2021 afbouwen om meer tijd te hebben. Nu nog zoeken naar een goede opvang voor mijn harige vrienden.
    Toch droom ik nog steeds van reizen naar IJsland, Noorwegen, Zweden. Scandinavië dus. Dat trekt me enorm. Dat zal dus echt nog eens moeten gebeuren.

    Geliked door 1 persoon

    1. Niet uitstellen Matroos! Je leeft nu en je weet niet of er voor jou nog een ‘morgen’ komt. Dat heb ik wel geleerd van mijn ouders. Die zouden ook van alles en nog wat gaan doen na hun pensioen. Helaas is mijn vader maar 65 mogen worden en heeft hij zijn dromen niet kunnen waarmaken …
      Wij hebben ook altijd 2 poezen gehad, maar onze zoon heeft tot zijn 30ste thuis gewoond en mijn moeder woonde 3 huizen verder. Oppas verzekerd! Toen de poezen overleden waren hebben wij er ook geen andere meer in huis genomen omdat wij zo veel weg zijn en inmiddels ook geen oppassers meer hebben.

      Like

      1. Ik stel zeker niet uit, maar ik moet nu eenmaal nog een tijdje werken… val net in de groep die tot 67 moet, maar ga er wel vervroegd uit op 63, dat is nog 4,5 jaar. Als ik nu stop ben ik mijn schoon ambtenarenpensioen kwijt en dat moeten we niet hebben. Ondertussen genieten we van onze vrije momenten. Scandinavië zal voor 21 of 22 zijn… als ‘t God belieft.
        Mijn vader stierf ook op 63… in de fleur van zijn pensioen waar hij zo van genoot. Zo triest… weggemaaid door een snelle,agressieve kanker. Mijn zus kreeg de diagnose acute leukemie de eerste dag van haar pensioen! Zo wreed… Gelukkig is zij nu genezen verklaard na 5 jaar. Mijn broers waar ik tussenin zit zijn/waren ook ziek. De jongste wordt nog steeds behandeld voor blaaskanker. De andere had prostaatkanker, maar hij is helemaal schoon verklaard. Het is al wat geweest in de familie de laatste tijd. We stellen hier niet veel voor…
        Ik ben mij er zeer van bewust.

        Geliked door 1 persoon

        1. Hoe erg allemaal. Wat een vreselijke ziekte is het toch hé. Mijn vader is ook gestorven aan kanker. Mijn schoonbroer op 65, 1 maand voor zijn pensioen, aan leukemie. Op zijn laatste controle 5 jaar na het ontdekken van de leukemie had hij het terug. Na één maand was het voorbij. Een drama voor de kinderen. Mijn schoonzus heeft borstkanker gehad, is nu wel genezen verklaard maar van kanker ben je nooit genezen.
          Je zou wel gek zijn om nu te stoppen. 4.5 jaar is goed te overzien en het onderwijs heeft verlof genoeg om er eens tussenuit te knijpen.

          Like

  4. Waow, dit logje is helemaal mijn ding! Ik praat ook niets liever dan over reizen! Ik zeg altijd tegen iedereen dat ik een vliegtuig in mijn buik heb in de plaats van een baksteen, haha. Ik denk dat we aan elkaar gewaagd zijn kwa bestemmingen. Maar t is geen wedstrijd hé! Ik ga niet graag 2 keer naar hetzelfde. Vaak zeg ik, ik kom hier ooit eens terug, maar meestal doe ik dat niet. De landen waar ik meer dan 1 keer geweest ben, maar dan in andere omstandigheden of andere hotels, zijn, Turkije, 3 keer, de stranden en 2 keer Istanbul. En 2 keer Marrakech. Andalousië wil ik dan wel graag nog eens doen, maar er komen meestal andere reizen tussen. Nova Scotia de CAnadese provincie voelt ondertussen als “thuis” komen voor mij. Hoewel Canada vroeger niet op mijn wishing-list stond. Ik heb heel hard getwijfeld tussen Kenia en Zuid-Afrika, maar hebben dan gekozen voor meer diversiteit die Zuid-Afrika te bieden heeft. Wat ikooit nog eens heel graag wil doen is de West-kust van Amerika en een rondreis door Canada van West naar Oost, maar daarvoor moeten we in pensioen zijn en overnachtingen of de huur van een mobilhome is er behoorlijk duur . Mijne Wim zou dan liever voor een zonnereis kiezen. Bali stond ook lang op mijn verlanglijstje, maar nu moet het zo hard niet meer. Ik heb het een beetje gehad met lange vluchten, omdat we toch minstens 1 keer in het jaar naar Canada gaan en we daar al veel beleefd hebben, kwa vertragingen, afgelastingen van vluchten, zo waren we eens drie dagen onderweg en bleven zo maar vier dagen in Canada zelf. Vreselijk. Bon, ik ga hier stoppen of ik dram hier twee pagina’s vol! Fijne reisdromen nog!

    Geliked door 2 people

    1. Twee keer naar hetzelfde gebeurt bij ons ook niet vaak hoor. Wel tien keer naar Spanje bijvoorbeeld, maar wel altijd ergens anders.
      Ik had nog één grote droom en dat was Namibië & Botswana. Dat gaan we in september doen en voor de rest ben ik content met Europa verder te ontdekken. Dat zeg ik nu althans. 😉
      Ik wacht op jouw lijstje!!!

      Like

  5. Sommige dingen zijn heel herkenbaar, zoals het “bergensyndroom”. Bij mij vooral een “Alpensyndroom”, want ik heb me er nog wel toe kunnen zetten om de Dolomieten en vooral de (Spaanse) Pyreneeën te bezoeken.

    Waar ik me helemaal niét in herken is dat plannen tot in de hoekjes. Toen we nog met de tent door Spanje trokken, was ons motto vooral: de beste manier om een land te leren kennen is er verloren rijden. Wat we dan ook vaak gedaan hebben. Vóór de GPS-tijd dan nog. Maar kijk: we zijn altijd terecht gekomen. Zelfs als we vanuit de woestijn bergaf een dorp binnen bolden en stilvielen aan de enige benzinepomp in de wijde omtrek …

    Geliked door 1 persoon

    1. Ik ben een controlefreak. Heb er al eens een logje aan gewijd. Ben ook een moeilijke wat logies betreft. Het is niet gauw goed…

      Like

  6. Heerlijk logje, ik zie het al ergens, we lijken op elkaar 😊. Ik reis ook het allerliefste met manlief, omdat we soulmates zijn. Het enige wat wij anders doen zijn de logies, die boeken we alleen voor het hotel bij aankomst, de rest zien we daar wel, dat lukt prima en je krijgt veel meer korting, al spreek ik hier alleen voor de US. Doordat we dat de laatste keer dat we er waren ook zo deden, konden we makkelijk de orkaan ontlopen en gewoon een andere route kiezen… maar ieder zijn ding natuurlijk. 😊😊

    Geliked door 1 persoon

    1. Ik zou willen dat ik ook zo’n beetje was. Nu boek ik wel meestal hotels die ik nog tot op het laatste moment kan annuleren. Is wel ietsjes duurder maar het geeft ons wel de vrijheid om nog snel te wisselen voor bv. een orkaan. Gelukkig hebben we dat nog niet meegemaakt!

      Geliked door 1 persoon

  7. Thuis kan ik ook lastig worden als iets niet loopt zoals voorzien. Al ben ik daar met de jaren (en door met pensioen te zijn?) ook al losser in geworden. Maar op vakantie kan ik er niet wakker van liggen als ik geen idee heb wat we de volgende dag gaan doen. Het raam open doen en kijken welk weer het is en dan beslissen.

    Geliked door 1 persoon

  8. Je bent een kosmopoliet in hart en nieren. En wat een heerlijkheid dat je het ook daadwerkelijk omzet in al die reizen. Ik geef je groot gelijk, het leven is te kort om er niet volop van te genieten. Zelf ga ik ook het liefst alleen met eigen man op pad. Al dat gedoe van treuzelende en zeurderige mensen in zo’n groepsreis, is niks voor ons. Ooit in onze eerste jaren samen eens zoiets gedaan, bestemming Bretagne. Hoewel ik er genoeglijke herinneringen aan heb (vooral op het gebied van eten en natuurschoon) overheerst toch het gevoel van wachten op elkaar, te lang op 1 plek blijven en vooral de opdringerigheid van mensen uit die groep om maar “sociaal” te willen zijn. Brrrr, als ik geniet, heb ik daar vaak geen woorden bij nodig. Misschien jullie ook niet?

    Geliked door 1 persoon

    1. Mijn ervaring met een groepsreis (vorig jaar in Costa Rica, de enige groepsreis die we ooit gemaakt hebben) is totaal anders. Dit was een (NL) groep, mensen die altijd in groep reizen en dus heel goed wisten waaraan zich te houden. We hebben nooit op iemand moeten wachten, er is geen onvertogen woord gevallen en we werden als enige Belgen meteen aanvaard. Op dat vlak was het echt een hele fijne reis. Alleen het niet je zin kunnen doen, daar hebben wij het dan moeilijk mee.

      Like

  9. Ik heb de meeste Europese landen gezien voornamelijk gekampeerd en 2 stedenreisjes nar Barcelona en Rome met vriendin, de rest met gezin en later partner.
    Twee jaar geleden in november ben ik naar IJsland geweest omdat mij zus daar een paar maanden zat als vrijwilliger tegen kost en inwoning. Weekje samen rondgereden en dat was een bijzondere ervaring voor ons.
    Komende

    Geliked door 1 persoon

    1. Ijsland lijkt me zeer speciaal. Ik heb er foto’s van gezien van mijn schoonvader. Die moest daar destijds wel eens voor zaken zijn.

      Like

  10. Wat een enorm verschil met onze vakantiestijl. We waren nog nooit buiten Europa.Amper 1 keer hebben we gevlogen en manlief wil het niet langer. Wij blijven dus fervente fietsers en beperken ons tot plaatsjes bereikbaar met de auto.
    Maar bij jou was ik mee op reis, het is fijn even je gast te zijn.
    Maar wie weet in een ander leven??

    Geliked door 1 persoon

  11. Wauw. Dat is een hele lange mooie lijst van bezochte landen. We hebben hier ook nog wel wat oo het verlanglijstje staan maar betwijfel of het er nog allemaal van komt.

    Geliked door 1 persoon

  12. Wat een leuk logje! Je hebt al heel wat gezien! Ook ik hield vroeger van strand- (of beter zwembadvakanties) maar wil nu liever wat meer zien. Ik ben net als jij ook een planner en leg op voorhand het hotel vast en zoek al uit wat er te zien is

    Geliked door 1 persoon

      1. Heb even op je blog rondgekeken en je hebt echt heel veel erover geschreven. Ik wou dat ik het in landen kon terugzoeken als ik eens wat informatie erover wilde. Heel interessant allemaal en mooie foto’s

        Geliked door 1 persoon

        1. Dank voor je reactie. Als ik eens wist hoe ik het in landen kon zetten… Dat zou inderdaad wel handig zijn. Maar als je iets moet weten dan weet je me te vinden.

          Geliked door 1 persoon

  13. Dat was leuk om lezen! Jullie hebben wel echt veel gereisd! Ik moet bij het lezen denken aan mijn ouders, mijn moeder is een beetje zoals jij: als ze niet kan reizen, wordt ze nerveus en humeurig. Thuis slaapt ze slecht, op reis slaapt ze goed. Grappig 🙂
    Ik ben net zo’n planner als jij. Sommige mens vinden het wat pietpeuterig, ik vind het een zaligheid. Plannen is al de helft van het plezier. En dat is gewonnen tijd tijdens de vakantie. Daarbij ben ik wel flexibel genoeg dat die planning niet altijd strikt gevolgd moet worden, maar het is fijn om ze als ruggengraat van de reis te hebben.
    Soit, ik denk dat ik zo ook wel eens een blogbericht ga maken. Veel minder reizen en de meest ook veel minder ver, maar dat kan de pret niet drukken 🙂

    Geliked door 1 persoon

        1. Groot gelijk!
          Hier hetzelfde met mijn vader. 65 geworden na 3 jaar ziek te zijn geweest. Een harde les inderdaad, maar je leert wel wat belangrijk is in het leven.

          Like

  14. Mooi, al die reisverhalen! Ik reis zelf ook liefst gewoon met de echtgenoot. Wij kennen mensen die nooit alleen gaan en altijd in groep vertrekken, maar dat is echt niet aan mij besteed. Vaak kiezen we voor een fly & drive, met de hotels op voorhand al geboekt. Dit jaar gaan we naar Portugal. Ik kijk er al naar uit! Ik wens je alleszins ook dit jaar veel reisplezier :-).

    Geliked door 1 persoon

    1. Fly & drive, zo doen wij het ook. Portugal is een heerlijk land. We zijn er meerdere keren geweest, van noord naar zuid en van Oost naar west. Genieten!

      Like

  15. Een heel leuk logje om te lezen… wij reizen ook graag, maar hadden de afgelopen 2 jaar andere grote kosten… maar het ‘meer’ reizen staat zeker terug op de agenda de komende jaren… zo gaan we dit jaar naar Polen, iets waar we enorm naar uitkijken.

    Geliked door 1 persoon

Reacties zijn gesloten.