Deze dag

Nog eens een lijstje. Ik hou ervan en deze vond ik bij Satur9’s World.

Vandaag, 26 april 2020, zitten we al zes weken in lockdown. Wie had ooit kunnen denken dat wij zo’n situatie zouden meemaken?! Ik begin er stilaan genoeg van te krijgen en mis enorm de vrijheid om te gaan en te staan waar ik wil.

Vandaag over een maand -1 dag, 25 mei 2020, gaat onze Kleine Man voor het eerst naar school. Hij start in het instapklasje. Spannend!
Nu ja, dat was tenminste het plan. Inmiddels heeft de directie van het kleuterschooltje beslist om gesloten te blijven tot na de grote vakantie. Kleine Man blijft dus nog een tijdje veilig bij papa en mama of gaat opnieuw naar de crèche tot aan de Grote Dag.

Vandaag zes maanden geleden, 26 oktober 2019, bezochten we Córdoba nog eens. Een driedaagse mini-vakantie in een van mijn favoriete steden in Andalusië tijdens ons lang verblijf in La Cala de Mijas.

Het mooie Córdoba

Vandaag een jaar geleden, 26 april 2019, genoten we van een heerlijke vakantie op Mallorca. ‘Mallorca revisited’ want het was niet onze eerste keer op dit mooie eiland.

Sa Calobra

Vandaag twee jaar geleden, 26 april 2018, zaten we voor de zoveelste keer in Barcelona. Nog een van mijn favoriete Spaanse steden. ’s Avonds woonden we er een klassiek concert bij in het prachtige Palau de la Música Catalana.
Ik kan zo nog veel keren een jaar terug gaan, want al vele jaren gaan we in het voorjaar naar Spanje op vakantie. Ik ga het u niet aandoen.

Vandaag vier jaar geleden, 26 april 2016, besliste manlief na lang wikken en wegen dat hij per 1 mei 2017 op pensioen zou gaan. En zo geschiedde. Hoewel hij het een moeilijke beslissing vond heeft hij er nog geen moment spijt van gehad.

Vandaag vijf jaar geleden, 26 april 2015, ging manlief terug aan het werk na een revalidatie van drie maanden. Op 27 januari brak hij namelijk zijn linker heup na een val met de fiets. Met de fiets gaan werken als het geijzeld heeft was niet zo’n goed idee.

Vandaag tien jaar geleden, 26 april 2010, deden we een uitstapje in eigen land, zo leert mijn blog. We bezochten de Koninklijke Serres in Laken, lunchten aan het Lac de Genval en gingen later nog even wandelen in het Hallerbos.

Koninklijke Serres

Auteur: MyriamC

vrouw / moeder / oma / levensgenieter / wereldreiziger / #foreveronvacation Mijn motto: YOLO!

27 gedachten over “Deze dag”

  1. Tsjah, dat reizen zit er even niet meer in nee… ik wens jullie toe, dat het ooit weer mogelijk is!

    En van kleine man, zo jammer dan weer. Hier mogen de scholen op 11 mei na de vakantie weer open, en gaan kinderen eventueel weer naar school, maar echt verplicht is het nog net niet geloof ik…

    X

    Geliked door 1 persoon

    1. We zijn al blij dat Kleine Man terug naar de crèche mag. Normaal gezien moeten ze op 2.5 naar school om plaats te maken voor andere kindjes. Maar omdat er nu zoveel kindjes thuis blijven, mag hij nog een paar maanden terugkomen. En ook alleen als het nodig is, dus als papa en mama allebei moeten werken.

      Geliked door 1 persoon

  2. Zo wordt teruglezen in de eigen blog echt wel boeiend. Een dagboek is dan overbodig.
    Enkel de school voor de kleine man zal wel in je geheugen geprogrammeerd staan 😉. Jammer dat hij niet kan gaan, maar anderszijds zou het toch maar om even proeven gaan en zou het wennen in september toch weer moeten gebeuren. Succes kleine man.

    Geliked door 1 persoon

    1. We vinden het allemaal prima hoor, dat hij nog niet naar school moet. Hij heeft het al zo moeilijk met verandering. Nu blijft alles normaal en komt er maar één keer verandering in september. Dan is hij ook weeral wat ouder en begrijpt hij weer wat meer.

      Geliked door 1 persoon

    1. Inderdaad! Soms dachten wij wel eens, nu zijn we toch aan ’t overdrijven. Vooral toen we pas op pensioen waren, toen waren we meer weg dan thuis. Ik heb er geen spijt van hoor. Die mooie herinneringen blijven voor altijd.

      Geliked door 1 persoon

  3. Leuk om zo mee terug te reizen in jouw verleden.
    Toch fijn dat kleinzoon nog niet naar school hoeft, als hij last van veranderingen heeft. Dan is het beter zo. De aanleiding (coronavirus) is natuurlijk minder prettig.

    Geliked door 1 persoon

    1. Ik ook. Naar overal in Spanje trouwens. Ik ben echt Spanje-gek, vooral Andalusië. We hebben er dan ook al heel vaak rondgereisd.

      Like

    1. Ik doe ook heel veel ontdekkingen van dingen die ik al lang vergeten was, als ik zo eens in mijn oud blog ga kijken.

      Like

Reacties zijn gesloten.