30-week Song Challenge – 25

Vandaag het volgende deel van mijn 30-week song challenge, afgekeken bij Satur9’s World.
Music Maestro Please.

A song you like by an artist no longer living

Ik kies voor Charles Aznavour met Que c’est triste Venise, een nummer uit 1964. Aznavour is van hetzelfde geboortejaar als mijn vader en in 2018 overleden op zijn 94ste. Ik ben altijd fan geweest van deze frêle man. Ben hem ooit, vele jaren geleden, in Saint-Tropez tegen het lijf gelopen Hij was in het gezelschap van zijn (3de) vrouw en hun toen nog jonge kinderen. Een prachtig gezin.
Verloren dromen … een thema van alle tijden.

Que c’est triste Venise
Au temps des amours mortes
Que c’est triste Venise
Quand on ne s’aime plus

Auteur: MyriamC

vrouw / moeder / oma / levensgenieter / wereldreiziger / #foreveronvacation Mijn motto: YOLO!

16 gedachten over “30-week Song Challenge – 25”

  1. Mooi, weemoedig omdat het mij terugbrengt naar lang vervlogen tijden met ons groot gezin in het oude huis. Wat waren we gelukkig en niet bewust van wat boven ons hoofd hing. Gelukkig maar. Mooie herinneringen om voor altijd mee te dragen.

    Geliked door 1 persoon

  2. Prachtige stem gewoon! Dit is voor mij de ware Franse chansonsier. Wil niet zeggen dat ik alles ken hoor, zo vaak heb ik niet naar Franse chansons geluisterd verder. Ben mijn Franse lessen ook absoluut kwijt geraakt omdat het hier verder niet opkomt, en als je het niet bij houdt weet ik nu… is het hier en daar een woordje wat je herkent, en dan stopt het gewoon.

    X

    Geliked door 1 persoon

  3. Ik zelf hou ook van franse muziek, omdat de franse taal zo mooi is. Daarom ben ik heel hard van Jacques Brel. Mijn favoriete cd als ik in de infraroodsauna zit hier, ( Al zit ik daar niet zo veel in 😉 )

    Geliked door 1 persoon

  4. Ik blijf dit een prachtig nummer vinden. Ik word weemoedig naar vervolgen tijden. Ik heb er mooie herinneringen aan….ik heb ook de cd

    Geliked door 1 persoon

  5. Ik weet niet of er nog veel chansons gezongen worden in Frankrijk tegenwoordig.
    Ze kunnen nooit zo mooi zijn als van Charles Aznavour.
    Heerlijke tijden waren dat.

    Geliked door 1 persoon

Reacties zijn gesloten.